May 22 2018 04:30:13
Inloggade användare
· Besökare: 1

· Inloggade användare: 0

· Antal registrerade användare: 134
· Senast registrerade användare: Drexirosiz

Warning: include() [function.include]: Unable to access ../infusions/enhanced_user_info_panel/locale/English.php in /mounted-storage/home154/sub004/sc65771-ZTSK/gamerchurch.se/www/infusions/enhanced_user_info_panel/enhanced_user_info_panel.php on line 23

Warning: include(../infusions/enhanced_user_info_panel/locale/English.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /mounted-storage/home154/sub004/sc65771-ZTSK/gamerchurch.se/www/infusions/enhanced_user_info_panel/enhanced_user_info_panel.php on line 23

Warning: include() [function.include]: Unable to access ../infusions/enhanced_user_info_panel/locale/English.php in /mounted-storage/home154/sub004/sc65771-ZTSK/gamerchurch.se/www/infusions/enhanced_user_info_panel/enhanced_user_info_panel.php on line 23

Warning: include(../infusions/enhanced_user_info_panel/locale/English.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /mounted-storage/home154/sub004/sc65771-ZTSK/gamerchurch.se/www/infusions/enhanced_user_info_panel/enhanced_user_info_panel.php on line 23

Warning: include() [function.include]: Failed opening '../infusions/enhanced_user_info_panel/locale/English.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php5/') in /mounted-storage/home154/sub004/sc65771-ZTSK/gamerchurch.se/www/infusions/enhanced_user_info_panel/enhanced_user_info_panel.php on line 23
Logga in
Användarnamn

Lösenord

Inte registrerad användare?
Klicka här för att registrera dig.

Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
GamerChurch » GamerChurch » Allmänt
Är du en ledare? (Ja, det är du! ^^)
Användarnamn
Lösenord
Register FAQ Members List Today's Posts Search

Skriv ut ämne

Är du en ledare? (Ja, det är du! ^^)
by: El Mojjo, 06-10-2012 12:33 PM (#1)

Något jag märkt under det gågna året är att GamerChurch är i stort behov av engagerade ledare som förvaltar den dagliga gemenskapen på GamerChurch till att bli en gemenskap i Kristi efterföljd. Det behöver egentligen inte vara något väldigt seriöst eller officiellt. Jag tror vi helt enkelt bara behöver människor som är beredda att gå före, dvs förebilder. Detta är något som jag tror vi alla är kallade till på olika sätt som kristna; att vara en förebild för andra människor i vår relation till varandra och till Gud. Det gäller naturligtvis oavsett om man tänker på det eller inte, alla är vi ledare på något sätt. Andra människor påverkas av att vi bara existerar i deras närhet. Som kristna har vi ett ansvar att försöka förvalta den rollen och ära Gud genom hur vi lever våra liv i det sammanhang vi finns.

Jag vill alltså uppmuntra alla att tänka efter lite om det finns något sammanhang på GamerChurch där du skulle vilja vara med och bygga på Guds rike. Till exempel kan det handla om att bjuda in vänner och bekanta till gemenskapen och bemöta nya människor med en välkomnande attityd. Kanske handlar det om att hjälpa till med turneringar i spelen eller att planera inför olika events vi vill hålla i. Personligen känner jag att det finns oändliga mängder med möjligheter för oss att konkret följa Jesus där vi möts och i det vi gör som gamers. Om det är något jag vill dela med mig av ur mina erfarenheter som ledare i ett sånt här sammanhang så är det att behoven är väldigt stora, men att Gud är ännu större!

En bidragande anledning till att jag tydligt vill uppmärksamma den här frågan på det här viset är också att jag själv beslutat att kliva ned från den officiella ledar-rollen som ledare för StarCraft 2-sektionen på Gc. Vi kommer alltså (åtminstone tills vidare) inte ha någon uttalad ledare inom just StarCraft 2. Anledningen till detta är dels att jag känner att jag inte passar särskilt bra i rollen som administrativ ledare, men mest för att jag verkligen längtar efter att få lägga ned mer energi och engagemang på något som jag verkligen brinner för: evangelisation. Jag vill helt enkelt få mer energi över till den sociala biten av gaming; att möta människor i samtal och låta det kristna hoppet få större fokus i de relationer jag får genom mitt spelande.

www.christiangaming.org/graphics/users/elmojjo/elmojjo-sig.jpg
Användarbild
El Mojjo
Medlem

Registrerad: 18.01.11

Warn Level 0

Options
Gå direkt till forum:
Forum powered by fusionBoard
Share this Thread
URL:
BBcode:
HTML:
Klotterplank
Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett meddelande.

12/07/2015 12:21
Woop woop

01/10/2012 18:27
Woho!

25/09/2012 17:06
Woho!

23/09/2012 08:21
Ett stort tack för allt arbete bakom!

22/09/2012 22:28
Bra jobbat Morry!