May 22 2018 04:30:58
Inloggade användare
· Besökare: 1

· Inloggade användare: 0

· Antal registrerade användare: 134
· Senast registrerade användare: Drexirosiz

Warning: include() [function.include]: Unable to access ../infusions/enhanced_user_info_panel/locale/English.php in /mounted-storage/home154/sub004/sc65771-ZTSK/gamerchurch.se/www/infusions/enhanced_user_info_panel/enhanced_user_info_panel.php on line 23

Warning: include(../infusions/enhanced_user_info_panel/locale/English.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /mounted-storage/home154/sub004/sc65771-ZTSK/gamerchurch.se/www/infusions/enhanced_user_info_panel/enhanced_user_info_panel.php on line 23

Warning: include() [function.include]: Unable to access ../infusions/enhanced_user_info_panel/locale/English.php in /mounted-storage/home154/sub004/sc65771-ZTSK/gamerchurch.se/www/infusions/enhanced_user_info_panel/enhanced_user_info_panel.php on line 23

Warning: include(../infusions/enhanced_user_info_panel/locale/English.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /mounted-storage/home154/sub004/sc65771-ZTSK/gamerchurch.se/www/infusions/enhanced_user_info_panel/enhanced_user_info_panel.php on line 23

Warning: include() [function.include]: Failed opening '../infusions/enhanced_user_info_panel/locale/English.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php5/') in /mounted-storage/home154/sub004/sc65771-ZTSK/gamerchurch.se/www/infusions/enhanced_user_info_panel/enhanced_user_info_panel.php on line 23
Logga in
Användarnamn

Lösenord

Inte registrerad användare?
Klicka här för att registrera dig.

Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
GamerChurch » GamerChurch » Projekt och Händelser
Gamer Spotlight
Användarnamn
Lösenord
Register FAQ Members List Today's Posts Search

Skriv ut ämne

Gamer Spotlight
by: Nizzing, 15-12-2012 03:32 PM (#1)

Gamer Spotlight

Här kan man posta sina svar till Gamer Spotlight!

Var vänlig skriv inget annat i denna tråden än din spotlight

Vad är Gamer Spotlight? På FB gruppen finns en presentation. Det är ett tillfälle för dig att berätta om vad du lirar och varför du tror på Gud. Frågomall finns här:
https://www.facebook.com/groups/159242368666/doc/10151202884933667/

Länka till dina vänner som kan vara intresserade av intressant läsning!

-------------------------------------------------

Twitch är lite som Jesus, syns aldrig men är alltid närvarande.

Redigerat av Nizzing 15-12-2012 07:25 PM
Användarbild
Nizzing
Medlem

Registrerad: 21.08.10

Warn Level 0

RE: Gamer Spotlight
by: El Mojjo, 15-12-2012 07:49 PM (#2)

-Namn?
Niklas Öberg

-Ålder?
27

-Hur ser din gaming historik ut?
När jag var yngre spelade jag mycket datorspel. Nuförtiden spelar jag inte datorspel, nu spelar jag bara StarCraft! ;)

-Ingamename?
GcMojjo (vanligtvis El Mojjo, men GcMojjo är mitt sc2-konto)

-Vilken ras?
RMPR (real men play random)

-Favorit Build?
http://www.twitch.../331394171

-Bästa unit?
Larva. Man kan ha så många av dem och de kan bli vad som helst!

-Bästa pro spelare?
Rain.
Efter att ha spelat det två år gamla spelet i någon enstaka månad säger en av världens bästa spelare (MVp) att han för tillfället är den som har djupast insikt i hur protoss fungerar som ras...

-Hur kom du i kontakt med GC?
Jag fick höra talas om det när jag försökte samla folk till ett liknande initiativ.

-Har du träffat någon IRL som du kommit kontakt med i GC?
Ja, jag tar de tillfällen som ges. Gc-Sammankomsterna är riktigt värda! ^^

-Vad har ditt medlemskap i GC inneburit för dig?
Det har varit en portal för att lära känna fler personer som längtar efter att få se kompisar och folk man träffar inom gaming få möjlighet att möta Jesus i den kristna gemenskapen.

-Hur blev du kristen?
Gud kallade mig från själviskhet till nåd, från meningslöshet till ett levande hopp och från likgiltighet till tro.
Jag fick välja det eviga liv som Gud hade tänkt för mig istället för det självtillräckliga och begränsade liv jag skapat åt mig. Jag mötte Jesus i församlingen under de senare tonåren och efter några års motsträvigt velande från min sida kunde jag i tacksamhet se de evigt värdefulla gåvor jag successivt fått ta emot genom Guds nåd.

-Är du med i någon kyrka?
Jag är med i Johanneskyrkan i Linköping.

-Några avslutande ord?
Om någon vill lära sig eller få hjälp att utveckla sitt spel i StarCraft 2 så är det bara att säga till! ^^
Min största sysselsättning just nu är att coacha i StarCraft 2. Det är alltid roligt att lära känna fler gamers och kunna få vara till hjälp med vad jag kan. Är någon nyfiken på något angående min tro tycker jag det är mycket spännande att få samtala kring också! =)

-Vart kan jag få tag i dig?
GcMojjo.231 på battle.net i SC2
Jag hänger allt som oftast i ingame-chatten GamerChurch när jag är online.

www.christiangaming.org/graphics/users/elmojjo/elmojjo-sig.jpg
Användarbild
El Mojjo
Medlem

Registrerad: 18.01.11

Warn Level 0

by: MrEvil, 16-12-2012 02:26 AM (#3)

Namn?
Philip Avander

Ålder?
20

Hur ser din gaming historik ut?
Är uppvuxen med spel i alla format! älskar alla former av sociala spel kvittar om det är via skype/teamspeak eller om man så sitter ner å spelar kortspel!

Vad lirar du för spel atm?
Warhammer 40k
Warhammer Fantansy
Warhammar Lotr/Wotr
Magic The Gathering
Yu-gi-oh
League of legends
Warcraft 3

- Om MOBA

Ingamename?
ArçhAngel

Vilken position spelar du helst?
Top lane!

Vilken är din favorit champ/hero?
Nidalee! älskar hur anpassningsbar hjälten är! Ap, Ad, Bruiser de finns ingen gräns på en hjälte med mycket mobility!

Bästa pro lag/spelare?
Gillar verkligen personerna i båda CLG lagen =)
mycket humor å härliga personer!

- Om SC2
förlåt alla SC2 spelar! är hemligt små kär i SC1 ^^

Ingamename?
Spelar bara via Gameranger =)

Vilken ras?
Zerg

Favorit Build?
version av dropp/swarming och flanking =)

Bästa unit?
Zerglings <3
hade man kunna ha en som husdjur hade jag haft det!

Bästa pro spelare?
SC1 är Leonbarbaro ( fast jag är inte säker på om han fuskar än...)

SC2 är El Mojjo! han har stenkoll på läget! han vet vad som gäller.

- Om FPS
Om Fps spelen är jag ett stort halo fan!
spelar gärna så fort jag kommer över ett Xbox när som helst!

Bästa vapen?
Battle Rifle (Halo)

Bästa map?
Zanzibar (Halo)

- Om övrigt
Dom absolut bästa spelen spelas tillsammans!

Hur kom du i kontakt med GC?
Vänners vänner =)

Har du träffat någon IRL som du kommit kontakt med i GC?
Flera från GC!

Vad har ditt medlemskap i GC inneburit för dig?
En härlig öppning för mig som lite grön på allt det här med Kristendomen fortfarande (Folk i min egen ålder/även älder om jag vill ställa frågor, och framför ALLT folk jag känner gemenskap med! som gör att det känns bra att ställa alla mina väldigt korkade frågor ^^ och helt underbart alla så många är engagerade om att svara å se till om någon som är ny)

Hur blev du kristen?
Efter mycket om men och kanske, så fick jag prata med Leonbarbaro väldigt ofta å jag fick ställa många lustiga frågor och jag fick även se att det fanns en kristen värld där man inte bara satt i kyrkan (förlåt om det lätt väldigt fördomsfullt men jag tror jag drog det väldigt hårt över kristen=Jehovas som bankade på dörren när jag var mindre och den ideen om kristna har suttit kvar, och jag tror väldigt hårt på att om man ska göra något kvittar nästan vad som så ska man göra det helhjärtat (kvittar om du ska göra ett jobb, vara i förhållande och mycket annat!) gör du inte det helhjärtat så blir det halvdant, så som sagt, efter mycket om och men.
så bestämde jag mig att jag ska testa på innan jag uttalar mig om vad jag tycker!( du kan inte säga vad du tycker om en film om du inte sett den Wink )
Och efterhand tiden har gått har jag blivit mer och mer övertygad och är väldigt tacksam över alla som har mött mig med ett leende!

Är du med i någon kyrka?
Just nu ser jag Broby och GC som min kyrka =)

Några avslutande ord?
Tycker det är en Grymt bra ide att göra en Gamer spotlight!
Mycket likt El Mojjo håller även jag på med Coaching! ( vi sammarbetar lite med teorier av vad som fungarar bättre å bättre)
Jag håller på Med League of legends coaching väldigt Aktivt! (mellan dom jag coachar å dom jag spelar övrigt med så spelar jag med vännerna) Sen är det lite små Coaching i Warhammar och magic the gathering!
Så träffar Gamers året om då det är även jag som anordnar Lan omkring Osby-området (Östragöinge)
Jag spelar gärna med nytt folk å coachar även gärna! är även intresserad att testa konstant nya spel, så om du har ledig tid någon gång eller vi ses på ett lan.. ska vi inte ta ett spel eller ha lite gött Gamer-snack ? and dont forget GAME ON!

Vart kan jag få tag i dig? (frivillig fråga)
Väldigt lätt!
Facebook heter jag Philip Avander
annars skype svarar jag nästan alltid på direkt! Pheodarkness
ArçhAngel på League of legends
annars hittar du mitt tele nummer på facebook =)
även mitt telenummer på facebook om det är lite panik att få tag i mig =)

Redigerat av MrEvil 23-12-2012 09:55 PM
Användarbild
MrEvil
Medlem

Registrerad: 05.07.12

Warn Level 0

by: Nizzing, 02-01-2013 11:16 AM (#4)

Namn? Nils Olsson

Ålder? 22 snart 23

Hur ser din gaming historik ut? Jaadu... Spelat sen jag var liten, älskade kolla på när min bror spelade (hans kompisar gillade inte det)
Men det har varit mycket Blizzard och strategispel allmänt

Vad lirar du för spel atm? League of Legends är ett spel jag vandrar runt i en del annars just nu så fuskar jag lite med Raiderz och ett som heter Dungeon Defenders men det som jag är mest trogen till är nog the League

Ingamename? NA: Nizzing (Lirade här först men nu ligger det mest o dammar)
NE: CaptAmerica (Main acc)
NW: CaptMightys (ej 30)

Vilken position spelar du helst? Support eller Jungle (för då måste man inte lasthitta så mycket)

Vilken är din favorit champ/hero? Jag pendlar mycket och det beror på hur intensivt jag spelar. Men just nu gillar jag Maokai Smile

Bästa pro lag/spelare? TSM TSM TSM nae skämt å sidå de är inte så bra nu utan det är ju faktiskt asiaterna som dominerar och där har jag nog inget favoritlag. Bästa spelare är ju Froggen

Hur kom du i kontakt med GC? Jag var på Frizon (en kristen festival) och såg att det var ett seminarie om att vara kristen i spelvärlden som hölls av nått som hete GamerChurch. Jag hann dock inte gå på det eftersom jag jobbade på ett café där men jag gick igång på det och kollade upp det asap

Har du träffat någon IRL som du kommit kontakt med i GC? Ja många! Vill inte nämna namn för då kommer jag bara glömma men det är fantastiska människor. En trevlig tradition börjar det väll bli för oss som är på nyhem (en annan kristen festival utanför Jönköping) på sommarn är att åka in till DH en dag och glida runt lite. Riktigt kul är det

Vad har ditt medlemskap i GC inneburit för dig? Jag har ju som sagt träffat många som har samma intressen som mig (Jesus och Gaming) och så har jag engagerat mig bl.a. i en LoL turnering som heter League of Heavens som hålls med GC som grund. Senast var det 85+ spelare som deltog!

Hur blev du kristen? I min uppväxt har det alltid varit ganska självklart att tro på Gud (trots att jag minns en gång när jag sa till mamma att jag inte ville tro längre vilket jag sedan ångrade) Men trots att man är uppvuxen med det så kommer man alltid till de tider när man går runt och funderar på vad jag egentligen tror på och man måste själv tänka efter vad man tror på. Denna tid kallas tonåren och jag minns ett tillfälle när jag var på ett tonårsmöte som hette Teensnet då jag verkligen bestämde för mig själv att jag ville tro på Gud och följa honom hela livet dvs leva som Jesus levde och lärde såklart omformat till vår livssituation. Anledningen till att jag bestämde mig tror jag var av främst två anledningar: Jag hade personer runt om kring mig som visade exempel på det livet och det attraherade mig. Nu hoppas jag kunna vara den personen för andra istället! Andra anledningen är att jag har fått känna den kärlek och omsorg som Gud har till mig och andra människor. Detta är inget jag kan beskriva utan det behöver upplevas. Men den som söker den får. Gud kan och vill visa dig

Är du med i någon kyrka? Japp Jag hänger en hel del i Hässleholms pingstkyrka och engagerar mig mest i att bygga ungdomsarbetet men även i lite andra saker. Alla är välkomna hit!

Några sista ord? Undrar du saker om Gud och Jesus? Får du inte ihop att Det finns en God Gud som kan göra allt även fast Världen är en väldigt hemsk plats? Fråga någon kristen i din omgivning eller nån av oss i GC! Förhoppningsvis får du ett bra svar Smile

Hur får jag tag på dig? Facebook: Nils Olsson, Skype: Nizzing, LoL: CaptAmerica

-------------------------------------------------

Twitch är lite som Jesus, syns aldrig men är alltid närvarande.

Redigerat av Nizzing 03-01-2013 05:20 PM
Användarbild
Nizzing
Medlem

Registrerad: 21.08.10

Warn Level 0

by: Owhl, 02-01-2013 11:46 AM (#5)

Namn? Jonathan Pettersson

Ålder? 21

Hur ser din gaming historik ut? Jag har spelat spel sedan jag var typ 10 kanske. lite spel jag spelat genom åren: Starcraft, Warcraft 2,3, Age of empires 2,3, age of mythology, Monkey Island 1,2,3,4, Unreal tournament 2004, cs 1.6, Pokemon yellow, Silver, Ty the tasmanian tiger, super smash bros melee, super mario (flera stycken), starcraft 2, swtor, LoL, Planetside 2, Guild Wars 1,2, MInecraft, heroes of might and magic 2,3,4,5, Teraria, Battlefield 2,3 Call of Duty 2,3,4,6,7, Diablo 2,3, Portal 1,2 de flesta half life, mfl...

Vad lirar du för spel atm?
League of Legends och Planetside 2

- Om LoL

Ingamename? Owhl

Vilken position spelar du helst? i League of Legends mid/top

Vilken är din favorit champ/hero? Zyra/ Singed

Bästa pro lag/spelare? Clg.eu Froggen

-Om LoL - Varför är Dota2 sämst? jag tycker inte det ena är super mycket bättre än det andra...
Det är bara det att jag spelat LoL ganska länge nu och känner inte för att lära mig ett annat moba när jag tycker att LoL är minst lika kul Smile

- Om SC2

Ingamename? SolidOwhl
Vilken ras? Protoss/zerg
Favorit Build? fast expand

Bästa unit? Stalker/zerglings

Bästa pro spelare? Huk <3

- Om FPS

Ingamename? Oftast Owhl

Bästa vapen? beror på vilket spel. och vad jag känner för just då, ibland sniper ibland assault.
oftast något som gynnar laget.

Bästa map? en bana med många olika vägar och mycket hinder. gärna inte för liten.

- Om wow

Vilken ras är bäst? Tycker de flesta är sjukt tuffa, men måste jag välja en just nu så är det nog Draenei.

Varför är Alliance/Horde sämst? Gillar båda, det som inte jag kör är sämst Wink

Hur kom du i kontakt med GC? En kompis fick höra om att jag var sugen på att evangelisera inom spelvärlden. Han hade då relativt nyligen hört tallas om denna förening(?),
så jag kollade upp vad det var för något och har fått en god relation till några här vilket är mycket trevligt.

Har du träffat någon IRL som du kommit kontakt med i GC? Jag var på dreamhack summer 2012 tillsammans med några från GC där jag fick lära känna några stycken och ha en trevlig tid tillsammans.

Vad har ditt medlemskap i GC inneburit för dig? Jag har tyvärr missat många av GCs sammankomster. Men man har ett gäng nördar som man kan prata med om både gaming och Gud.

Hur blev du kristen? Jag har väl egentligen alltid varit kristen. Mina föräldrar är kristna, så det blev att jag var i söndagskolan och på uv, senare blev det Tonår och möten, och nu har jag hamnat på Bibelskola i Marriannelund.
Så det har varit något som har kommit naturligt, jag har alltid känt att jag vill följa herren. sen är det så att man får vissa dippar ibland och tappar fokus, men då är det väldigt bra att ha goda vänner som kan hjälpa en tillbaks på rätt väg.

Är du med i någon kyrka? Jag är med i Ryd Bottnaryds allians församling.

Några avslutande ord? Herren vare med dig!

Vart kan jag få tag i dig? (frivillig fråga) Skype: ps92ps och jag är ofta inne på gamerchurchs facebooksida.

God bless you!

"Pika pika"
~Pikachu
Användarbild
Owhl
Medlem

Registrerad: 24.11.11

Warn Level 0

Options
Gå direkt till forum:
Forum powered by fusionBoard
Share this Thread
URL:
BBcode:
HTML:
Klotterplank
Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett meddelande.

12/07/2015 12:21
Woop woop

01/10/2012 18:27
Woho!

25/09/2012 17:06
Woho!

23/09/2012 08:21
Ett stort tack för allt arbete bakom!

22/09/2012 22:28
Bra jobbat Morry!